Skip to content
Menu
Close

Haatainen & Yrjölä: Menesty somessa

Brändit kilpailevat kuluttajien huomiosta valtavan sisältötulvan keskellä. Jotta organisaatio menestyy modernissa mediaympäristössä täytyy sen luoda sosiaaliseen mediaan merkityksellistä ja vuorovaikutteista sisältöä, joka houkuttelee kohderyhmän sitoutumaan sen tarinaan sosiaalisen median kanavissa. Koulutuspäivän jälkeen osallistuja hallitsee somen tärkeimmät perusperiaatteet, sekä keinot omatoimiseen sisällön suunnitteluun. Koulutuspäivän aikana osallistuja pääsee myös tutustumaan tämän hetken tärkeimpiin sometrendeihin ja ymmärtää eri somekanavien lainalaisuudet ja erot. Koulutuksen avulla osallistuja voi kehittää organisaationsa sosiaalisen median osaamista tukemaan markkinointiviestinnän tavoitteita sekä suunnitella kohderyhmän kannalta merkityksellistä, vuorovaikutteista sisältöä. Koulutuksessa opit erilaisia tapoja sosiaalisen median sisällön strategiseen suunnitteluun sekä kanavien käyttöön selkeiden ohjeiden, käytännön harjoitusten ja inspiroivien esimerkkien kautta. Koulutuksen jälkeen osallistujalla on varma olo lähteä suunnittelemaan sisältöä oman organisaation sosiaalisen median kanaviin sekä osaamista viedä organisaation sosiaalinen media uudelle tasolle!

Sosiaalinen media vuonna 2023 – Sosiaalinen media suomessa – Käyttäjämäärät ja demografiat – Trendit somessa – Kanavat ja algoritmit – Miksi sosiaalinen media? Sisällön suunnittelu – Kanavat ja niiden erityispiirteet – Instagram – Facebook – TikTok – Linkedin – Katsaus muihin kanaviin – Miksi suunnitella sisältöjä etukäteen? – Inspiroivia sisältöesimerkkejä – Sisällöt ostopolun eri vaiheissa – Sisältötyypit ja niiden suunnittelu – Vuorovaikutus sosiaalisessa mediassa

Lisätiedot: Joona Haatainen & Sade Yrjölä

Kouluttajat: Joona Haatainen, CEO, Troot Finland Oy / Sade Yrjölä, Account Director & Strategist, Troot Finland Oy Joona Haatainen: Joona Haatainen on some- ja vaikuttajamarkkinoinnin pioneeri joka on työskennellyt sosiaalisen median parissa vuodesta 2011 alkaen. Hän toimii some-markkinointiin erikoistuneen Trootin toimitusjohtajana, perustajana ja strategina. Joona on työskennellyt niin kotimaisten kuin kansainvälisten yritysten sekä organisaatioiden kanssa some- ja vaikuttajamarkkinoinnin asiantuntijan roolissa yli 10 vuoden ajan. Hän on puhunut sosiaalisesta mediasta lukuisissa tapahtumissa niin Suomessa, Ranskassa, Baltiassa kuin Englannissa. Puheenvuorojen lisäksi hän on järjestänyt lukuisia koulutuksia ja työpajoja kotimaisille sekä kansainvälisille brändeille lukuisilla eri toimialoilla. Joonan koulutusten avulla saat ymmärrystä strategisesta sosiaalisen median markkinoinnin suunnittelusta sekä tulevaisuuden trendeistä. Sade Yrjölä:  Sade Yrjölä toimii some-markkinointiin erikoistuneen Trootin Account Directorina ja strategina. Hän on todellinen sosiaalisen median moniosaaja, joka on työskennellyt eri kokoisten yritysten kanssa niin maksetun kuin orgaanisenkin somen parissa aina suunnittelusta, sisältöjen konseptointiin ja somestrategioiden luomiseen asti. Sade on myös kokenut kouluttaja ja pitänyt koulutuksia esimerkiksi Instagram- ja Facebook -mainonnasta, TikTokista ja konseptoinnista. Työssään Sade innostuu erityisesti luovan sisällön ja datan yhdistämisestä, sekä muiden inspiroimisesta. Saden koulutuksissa saat arvokasta oppia ja vinkkejä oman yritykseksi sosiaaliseen mediaan inspiroivien esimerkkien ja tehtävien kautta.

Miksi valita tämä valmennus?: 1. Sosiaalisen median perusteet: Koulutus auttaa ymmärtämään sosiaalisen median toimintaperiaatteita, kuten algoritmeja sekä toimivan sisällön anatomiaa. 2. Trendien seuraaminen: Koulutus auttaa pysymään ajan tasalla sosiaalisen median uudistuksista sekä uusimmista trendeistä ja hyödyntämään niitä oman sisällön suunnittelussa. 3. Sisällön suunnittelu: Koulutus opettaa erilaisia tapoja suunnitella sisältöä sosiaalisen median eri kanaviin. Koulutuksen jälkeen osallistuja osaa suunnitella kohderyhmän kannalta merkityksellistä ja vuorovaikutteista sisältöä, joka tukee organisaation markkinointiviestinnän tavoitteita. Yhteenvetona, osallistuminen ”Menesty somessa” -somekoulutukseen voi auttaa kehittämään sosiaalisen median osaamista, tarjota uusia ideoita ja inspiraatiota sisällöntuotannon tueksi, sekä parantaa organisaation markkinointiviestinnän tehokkuutta. 4. Oman organisaation some-osaamisen kehittäminen: Koulutus auttaa kehittämään organisaation sosiaalisen median osaamista, joka puolestaan voi parantaa markkinointiviestinnän tehokkuutta ja saavutettavuutta. 5. Inspirointi ja uuden oppiminen: Koulutus voi tarjota uusia ideoita ja inspiraatiota sisällöntuotannon tueksi, joka voi puolestaan johtaa luovempaan ja innovatiivisempaan sometekemiseen. Kenelle valmennus sopii: Koulutus on tarkoitettu kaikille niille, jotka haluat oppia hyödyntämään sosiaalista mediaa entistä paremmin ja monipuolisemmin omassa työssään. Kenelle valmennus sopii: Koulutus on tarkoitettu kaikille niille, jotka haluat oppia hyödyntämään sosiaalista mediaa entistä paremmin ja monipuolisemmin omassa työssään.