Skip to content
Menu
Close
30 kesäkuun 2023

Puhujanostot myynti- & markkinointitiimeille | ? Let´s Talk -podcastin ensimmäiset jaksot kuunneltavissa

Myynti- ja markkinointitiimeissä ovat  menestyksen liikkeellepanevat voimat, ne taitavat tekijät, jotka muuttavat potentiaaliset asiakkaat uskollisiksi asiakkaiksi. He rakentavat työllään brändiä, kasvattavat tunnettuutta, luovat asiakaskokemusta ja...

Myynti- ja markkinointitiimeissä ovat  menestyksen liikkeellepanevat voimat, ne taitavat tekijät, jotka muuttavat potentiaaliset asiakkaat uskollisiksi asiakkaiksi. He rakentavat työllään brändiä, kasvattavat tunnettuutta, luovat asiakaskokemusta ja lisäävät asiakasuskollisuutta kohtaaminen kerrallaan. Olemme koonneet tähän uutiskirjeesen ajankohtaisimmat puhujat ja koulutukset myynti- ja markkinointitiimejä ajatellen.

Inspiroivia lukuhetkiä,  MySpeakerin tiimi

Ps. Tämän uutiskirjeen lopusta löydät linkin uuteen Let’s Talk -podcastiimme. 

 

Myynti, markkinointi ja asiakaskokemus

Belinda Gerdt Belinda Gerdt THINK BIG – Aikahyppy uudenlaiseen työelämään  – Asiointi yritysten ja organisaatioiden kanssa tulee olla koko ajan helpompaa ja nopeampaa. Harva jaksaa odotella verkkokaupasta tilattua pakettia muutamaa päivää kauempaa, diagnoosin tulisi hoitua lääkärin kanssa videopuhelulla ja maksaminen mielellään automaattisesti. Muutaman vuoden kuluttua tuskin enää seisoskellaan kassajonoissa. Vauhti kasvaa, mutta muuttuvatko organisaatiot samassa tahdissa? Mitkä asiat voisit automatisoida tai jättää teknologian hoidettavaksi, jotta aidolle ihmisten välisellä kohtaamiselle jäisi enemmän aikaa? Belinda Gerdt on yksi harvoista suomalaisista naisista, joka on luonut kansainvälistä uraa maailman arvokkaimmissa teknologiayhtiöissä. Belinda on tehnyt töitä yli 15-vuotta digitaalisen asiakaslähtöisen liiketoiminnan kehittämisen parissa. Tällä hetkellä Belinda työskentelee Philipsillä pääkonttorissa Hollannissa ja vastaa globaalisti yritysmarkkinoinnista. Hän nojaa puheenvuoroissaan kansainvälisiin esimerkkeihin ja käytännön oppeihin, joita hän on ammentanut pitkän uransa ja kirjoitustyönsä kautta. Hän on nähnyt maailman menestyneimpien IT-yrityksen näköalapaikoilla digitalisaation murroksen eri toimialoilla ja seuraa uusimpien teknologioihin kehitystä ja roolia yritysten asiakaskokemuksen kehittämisessä. Belinda on myös johtanut omassa työssään myynnin, markkinoinnin ja asiakaskokemuksen murrosta omistamillaan liiketoiminta-alueilla. Lue lisää Belindan puheenvuoroista!   Kirsti Laasio Kirsti Laasio Asiakaskokemuksia syntyy aina, mutta ohjaako niitä sattuma vai henkilöstösi – Asiakaskokemus syntyy niiden kohtaamisten, mielikuvien ja tunteiden summana, jonka asiakas yrityksen toiminnasta muodostaa. Se on kokonaisvaltainen näkemys, kokemus ja ennen kaikkea tunne siitä, miten yritys asiakasta kohtelee. Kun asiakas pitää yrityksestä ja kokee saavansa arvoa sen tuotteiden parissa vietetystä ajasta, hän tekee mielellään sen kanssa jatkossakin yhteistyötä ja suosittelee yritystä niin kollegoilleen kuin laajemmalle verkostolleen. Olennaista siis on ymmärtää, miten me organisaatioina luomme asiakkaillemme arvoa ja mitkä teot vaikuttavat arvon rakentumiseen. Kirsti Laasio on asiakaskokemuksella johtamisen edelläkävijä. Pitkään kansainvälisessä ympäristössä ja liiketoiminnassa johtajana toimineena, Kirstillä on kokemusta kansainvälisen kasvun skaalauksesta, asiakaskokemuksen johtamisesta ja brändin rakentamisesta sekä monialaisten tiimien vetämisestä ja tiimien välisten siilojen poistamisesta. Hän on kansainvälisesti meritoitunut liiketoimintajohtaja, jolla on vahva kokemus viedä strategiaa käytäntöön tiimejä osallistaen. Lue Kirstin artikkeli asiakaskokemuksesta täältä!   Antti Merilehto Antti Merilehto ChatGPT markkinoinnissa Antti Merilehdon uusi puheenvuoro syventyy tekoälyn ja ChatGPT:n käyttöön, ihmisen ja koneen yhteistyöhön sekä tulevaisuuden työelämän taitoihin ja kykyihin. Tekoäly on väline, jota meidän on opittava käyttämään menestyäksemme ja ollaksemme relevantteja tulevaisuudessakin. Miltä näyttää tulevaisuus? Miten otat tulevaisuuden työn tärkeimmät työkalut käyttöösi? Luulimme, että kone tulee ottamaan paikkansa vain tylsien ja turvattomien töiden maailmassa. Nyt tekoäly on tullut vauhdilla luovan työn kentälle mullistamaan alaa ja muuttamaan toimintaa. Antin uusi puheenvuoro syventyy ChatGPT:n käyttöön, antaa konkreettisia keinoja, näkemyksiä, vinkkejä ja ohjeita sen hyödyntämiseen oman työn tehostamisen apuna. Antti neuvoo, kuinka tätä työelämää mullistavaa tekoälyä käytetään oman ajattelun apuvälineenä ja luovuuden tukena. Myös tunteet otetaan mukaan – mitä hyvää tekstiä kirjoittava kone herättää? Antti räätälöi puheenvuoronsa aina kuulijoiden lähtötason mukaan ja voi joko innostaa, poistaa pelkoja, auttaa ymmärtämään mihin kaikkeen ChatGPT sopii toiminnan tueksi, tai Antti voi syventyy suoraan ChatGPT:n käytön syvään päätyyn auttaen tehostamaan toimintaa ja löytämään työtavat, joilla ihmisen ja koneen osaaminen ovat molemmat parhaassa käytössä – yhdessä. Lue lisää Antin puheenvuoroista!   Antti Vassinen

Antti Abel Vassinen

Vaikuttavan markkinoinnin strategiat 2023

Markkinoinnin voima kuuluu kaikille. Paras taso saavutetaan, kun ymmärretään, miten tekemiset vaikuttavat tuloksiin. Vain niin voidaan kantaa vastuu liiketoiminnalle, organisaatiolle ja yhteiskunnalle. Miten markkinointi vaikuttaa ihmisiin? Miten tulokset ja vaikuttavuus muodostuvat käytännössä – ja miten fiksulla mittaamisella voidaan tukea niin johtamista kuin suorituskykyä?  Näihin kysymyksiin luennoillaan vastaa Aalto-yliopiston markkinoinnin työelämäprofessori Antti Abel Vassinen puheenvuoroissaan. Antti lähestyy markkinointia ja teknologiaa elävien ihmisten, käytännön soveltamisen ja ajankohtaisten esimerkkien näkökulmasta. Tiede ja teoria tarvitaan mukaan, kun halutaan ymmärtää miksi ja miten asiat toimivat, eikä vain todeta asioiden tilaa. Antti, jos saisit antaa yhden oivalluksen / ajatuksen markkinoinnin kanssa työtä tekeville juuri nyt, mikä se olisi?  Kuluttajia painaa huoli yksityisyydestä – firmoja taas alustajättien peukaloruuvit. Huolehdi, että omaa dataa riittää päätäätöksentekoon ja että markkinoinnin mittaristo katsoo terävästi sekä tähän hetkeen että tulevaisuuteen. Lue lisää Antin puheenvuoroista!   Petri matero Petri Matero Modernin myyjän mieletön maailma Työelämä kuormittaa tällä hetkellä meitä enemmän kuin aiemmin. Organisaatioiden myyntiosastolla kipuillaan tavanomaista kovemmin, kun haastavammat ajat tekevät myynnistä vaikeampaa, ja epävarmuus saa otteen itsevarmimmastakin myynnin tekijästä. Petri Matero pureutuu valmennuksissaan ja puheenvuoroissaan modernin myynnin tekijän henkiseen hyvinvointiin, ja niihin työkaluihin, joissa sitä pidetään yllä. Oman myyntityön merkityksen ymmärtäminen, itsensäjohtaminen, mentalisaatio sekä tunteiden ymmärtäminen ja niiden hallitseminen ovat tämän päivän myyntityön onnistumisen edellytyksiä. Valmennuksissani oivallutan myyjiä suuntaamaan energiansa niihin asioihin, joihin voimme itse vaikuttaa, ja jättää ne toiset asiat, joihin emme voi vaikuttaa, rauhaan. Puhumme motivaation ja toimeenpanokyvyn kauhun tasapainosta, kuuntelemisen taidon tärkeydestä sekä oman ammatillisen identiteetin rakentamisesta tulevaisuuden kestäväksi, aitoa henkilökohtaista kilpailuetua tuovaksi kokonaisuudeksi”, kertoo Matero sisällöistään. Puheenvuorot ja valmennukset perustuvat vahvaan läsnäoloon, dialogiin ja avoimeen keskusteluun. Jokainen meistä on oman työhyvinvointinsa asiantuntija, ja näissä kohtaamisissa on tarjolla työkaluja oikeiden valintojen varmistamiseksi. Lue lisää Petrin puheenvuoroista tiimeille!  

Pirjo Suhosen uusi valmennus vie tiimit itsetuntemuksen ja luovuuden äärelle.

Pirjo SUhonen Haluatko lisätä tiimisi hyvinvointia, itsetuntemusta ja lisätä luovuutta sekä syvää, avointa dialogia? Pirjo Suhosen uusi valmennus lähestyy teemoja kirjallisuusterapeuttisin menetelmin. Tulevaisuuden työelämän tärkeimpiä taitoja ovat taidot, jotka ovat osa ihmisyyttämme: vuorovaikutustaidot, tunnetaidot, luovuus. Jokainen näistä taidoista rakentuu vahvan itsetuntemuksen päälle. Pirjon koulutus antaa osallistujalle mahdollisuuden turvallisessa tilassa syventää itseymmärrystään sekä itsearvostustaan. Koulutus vahvistaa ohjattujen kirjallisten tehtävien ja yhteisten keskusteluiden kautta osallistujan pystyvyyden kokemusta, lisää sisäistä rauhaa, kirkastaa omaa roolia työyhteisössä, lisää luottamusta tiimissä ja edistää avointa vuorovaikutusta. Lue lisää Pirjon uudesta valmennuksesta tiimeille!

Saavuta tavoitteet – usko itseesi ja omaan visioon

Andrei Koivumäki Henri Rantanen banneri Miksi toinen onnistuu ja toinen ei? Usko omiin unelmiin, omiin tavoitteisiin, omaan tekemiseen ja ole valmis tekemään töitä & ottamaan oma mielesi ja oikeat toimintamallit haltuun. Uusissa puheenvuoroissaan omien tarinoidensa ja oppiensa kautta kuulijoita rohkeuteen ja tavoitteiden saavuttamiseen motivoivat Andrei Koivumäki Henri Rantanen. ”Tekemällä samoja asioita, saamme aikaan samoja tuloksia. Oikeat toimintamallit ja kyky johtaa itseään yhdistää menestyneitä ihmisiä. Kyse on mielestä ja tavasta ajatella. Itsensä johtamisessa ei ole kyse persoonasta; oletko introvertti vai ekstrovertti, vaan enemmänkin tekniikoista ja toimintamalleista. Me käymme läpi näitä toimintamalleja puheenvuoroissamme ja rohkaisemme omien tarinoidemme ja kokemustemme kautta jokaista ottamaan ne tarvittavat askeleet matkalla kohti omia tavoitteita ja unelmia”.  Lue lisää Andrein & Henrin puheenvuoroista!  

Rakenna vahva brändi alansa kovimpien ammattilaisten opeilla

Eka Ruola on yksi Suomen tunnetuimmista ja palkituimmista luovista johtajista, brändistrategeista ja markkinoinnin asiantuntijoista sekä kansallisella että kansainvälisellä tasolla. Ekan kysytyin puheenvuoro käsittelee markkinoinnin uutta neljää P:tä. Eka ottaa yleisön haltuun vahvalla karismalla ja varmalla otteella. Maailmassa jossa on tapahtunut mielettömiä mullistuksia, vanha rationaalinen malli tarvitsee tuekseen vahvan emotionaalisen mallin. Lue lisää Ekasta!   Carla Ahonius Suomen tunnetuimpiin ja menestyneimpiin managereihin kuuluva Manage Me Oy:n perustaja Carla Ahonius tietää, kuinka luodaan koko kansaa puhuttelevia ilmiöitä ja rakennetaan menestyviä brändejä. Mm. Jare Tiihosen ja Jenni Vartiaisen managerina toimiva Carla on työskennellyt yli 20-vuotta musiikki -ja viihdemaailmassa. Hän ammentaa luennoillaan oppeja matkalta menestykseen & brändin rakentamiseen ja jakaa omakohtaisia tarinoita uraltaan. Lue lisää Carlasta!   Christoffer Wahlberg Christoffer Whalbergin puheenvuoroissa sukelletaan syvälle tarinankerronnan maailmaan ja sen merkitykseen menestyvien brändien rakentamisessa. MIksi juuri tarinankerronta on niin tärkeää ja miksi suuri osa suomalaisista yrityksistä ei hyödynnä sitä toiminnassaan? Lue lisää Christofferista!  

LET´S TALK -Podcast: Vietä tunti Suomen kiinnostavimpien puhujien seurassa yhdessä Isak Raution kanssa

LETSTALK

Ruoki jaksoilla sydäntä, mieltä ja ajattelua. Opi uutta ja syvennä ymmärrystä. Inhimillisiä tarinoita ja kestävää bisnestä. Kovaa ja koskettavaa keskustelua. Uusi jakso ulkona joka tiistai. Suosittelemme kuuntelemaan!

Kuuntele Spotifyista tai katso Youtube-kanavaltamme!

MySpeaker Team

Suunnitteletko seuraavaa tapahtumaanne? Haluatko ideoita tiimisi osaamisen kehittämiseen tai vaikuttavan asiakastilaisuuden konseptointiin? Ota yhteyttä – aloitetaan yhdessä suunnittelu!

Me olemme vaikuttavien tapahtuma- sekä koulutussisältöjen asiantuntijoita. Tunnemme huippupuhujat, alojensa kovimmat asiantuntijat, edelläkävijät ja bisnesvaikuttajat. Tiedämme mistä nyt puhutaan, ja mistä seuraavaksi tullaan puhumaan. Olemme päässeet todistamaan vaikuttavan puheen voiman useasti yhdessä asiakkaidemme ja puhujiemme kanssa. Kun sanat muuttuvat teoiksi, motivaatio onnistumisiksi ja tekeminen voitoiksi. Olemme apunasi, kun on aika motivoida, innostaa, inspiroida, kehittää osaamista ja nostaa tekemistä seuraavalle tasolle.

Ota yhteyttä ja aloitetaan vaikuttavan tapahtumasi suunnittelu!

30 kesäkuun 2023

Puhujanostot myynti- & markkinointitiimeille | ? Let´s Talk -podcastin ensimmäiset jaksot kuunneltavissa

Myynti- ja markkinointitiimeissä ovat  menestyksen liikkeellepanevat voimat, ne taitavat tekijät, jotka muuttavat potentiaaliset asiakkaat uskollisiksi asiakkaiksi. He rakentavat työllään brändiä, kasvattavat tunnettuutta, luovat asiakaskokemusta ja...